22.09.2021

«Слуга народу» Сергій Демченко вже кілька місяців будує аеропорт Дніпра… на папері

Епопея з будівництвом міжнародного аеропорту Дніпро, схоже, вступила в свою нову фазу. На цьому етапі правоохоронцям пора ставити неприємні запитання всім причетним особам, а також тим, хто відчайдушно піарився на будівництві протягом останніх місяців. Точніше, поставити одне питання: а де, власне, будівництво?, пише 49000.

У прославленні стахановських темпів зведення нових повітряних воріт Дніпра особливо досяг успіху депутат від Слуги народу Сергій Демченко, обраний по 29 округу в Новоолександрівської територіальної об’єднаної громади, де і повинен знаходитися майбутній аеропорт. Якщо зайти в соціальні мережі або на офіційний сайт Демченко, то можна подумати, що літаки вже ось-ось почнуть борознити повітряний простір Дніпропетровщини. Ось лише вибрані цитатиз депутатських панегіриків: Маховик будівництва аеропорту Дніпро розкручується, майже цілодобово йде будівництво аеропорту, кожен день на будівництві злітної смуги аеропорту Дніпро активні зміни. Масштаби приголомшують, це потрібно бачити!, Будівельники працюють і в свята. Запуск в роботу майбутнього аеропорту буде сильним поштовхом для розвитку Дніпровського району, Аеропорту Дніпро бути!. І так далі, в тому ж стилі.

Втім, на сьогоднішній день можна сказати впевнено ніякого аеропорту в Дніпрі в строк не побудують. В середині липня пройшло 5 місяців (із запланованих 36-ти) до моменту запуску нової злітно-посадкової смуги. Але необхідні роботи згідно з графіком на об’єкті фактично не починалися, про що свідчать численні фото і відео-докази.

Підозрілий тендер

За деякими даними, депутат Демченко неприкрито лобіював компанію Альтіс-Констракшн, яка виграла тендер на будівництво злітної смуги аеропорту. Саме цим пояснюється його зацікавленість об’єктом. Втім, у підсумку все пішло не так, як розраховував нардеп.

Нове керівництво Мінінфраструктури таки розібралося у всіх хитросплетіннях тендерних махінацій (а колишній міністр Владислав Криклій точно також малював потьомкінські села на місці Дніпровського аеропорту, як і депутат Демченко) і 26 липня ДП Фінансування інфраструктурних проектів оголосило новий тендер на будівництво аеропорту. Причина розірвання попереднього договору невиконання або неналежне виконання підрядником зобов’язань, передбачених договором.

Таким чином, компанія Альтіс-Констракшн, яка взяла на себе зобов’язання і перемогла в тендері при дуже сумнівних обставинах, виявилася не в змозі виконати поспіль. Також це може означати, що відносно компанії-переможця і перипетій проведення тендеру є обґрунтовані підозри в корупції, де можуть бути замішані і чиновники, і політики. Ну і, нарешті, безпосередньо свідчить про те, що нардеп Сергій Демченко відверто брехав буквально всім і своїм виборцям, і журналістам, і представникам команди Слуги народу.

ТОВ Альтіс-Констракшн входить в корпорацію Альтіс-Холдинг Олександра Глімбовського. Його дочка Катерина перебуває у шлюбі з відомим Романом Насіровим, який з 2015 року до березня 2017 року очолював Державну фіскальну службу України. Насіров, як відомо, був затриманий у газовій справі Онищенка в березні 2017 року. Згодом його тесть і дружина Катерина Глімбовська внесли заставу в розмірі 100 млн грн.

У лютому 2021 року Альтіс-Констракшн підписала договір з генеральним підрядником на будівництво нового аеродромного комплексу із зобов’язанням, що виконає роботи за 3,95 млрд грн, що на 30% менше очікуваної вартості робіт, яка становила 5,7 млрд грн. Варто відзначити, що сума, запропонована переможцем виявилася навіть менше вартості чисто будівельних робіт тобто 4,07 млрд грн. Але ж ще є обладнання на 0,55 млрд грн та інші витрати на 1,6 млрд грн.

На момент оголошення тендеру на будівництво аеродрому орієнтовна вартість відповідних робіт була взята, по суті, зі стелі, оскільки на той момент була відсутня хоч яка-небудь розроблена і затверджена проектна документація.

Через два тижні після оголошеного старту будівництва, в кінці березня 2021 року журналісти Дніпропетровського видання Інформатор відвідали будівельний майданчик нового аеропорту, і прийшли до висновку, що роботи там практично не ведуться. Ще через місяць, в кінці квітня, вони знову перевірили стану справ на будмайданчику і знову не побачили ніяких змін. Хіба що сіра пустка, на якій активно ведутьсябудівельні роботи, в квітні зазеленіла. Але все так само залишилася порожнім місцем, де ніяких видимих результатів людської діяльності не спостерігалося. Спроби імітувати діяльність на будмайданчику в наступні місяці точно також не поміняли картину. За всіма ознаками, на противагу бравурним заявам депутата Демченка, будівництво фактично не велося.


Втім, ситуація і не могла розвиватися по-іншому. Після вивчення тендерної документації можна зробити простий і логічний висновок ніякого нового аеропорту в заявлені терміни Дніпропетровська область не отримає. Причому, це було на всіх етапах від проектування до проведення тендерних закупівель.

Для того, щоб втиснутися у взяту зі стелі вартість в тендері на будівництво, Альтіс-констракшн істотно занизив в порівнянні з поточними ринковими цінами вартість матеріалів бетону, піскоцементу і щебеню, на суму від 35% до 40%. Така тенденція збереглася і за іншими переліками матеріалів, інакше вийти на ціну пропозиції зі збереженням обсягів робітАльтіс-Констракшн просто не могла. Більш того, компанія-переможець Альтіс-Констракшн ніколи не займалася будівництвом аеропортів як цілісного комплексу, точно також як і не будувала ЗПС. Що природним чином викликає підозри щодо того, як взагалі їй вдалося виграти тендер. Поза сумнівами, вивченням цього питання ще займуться правоохоронні органи.

Різниці в цінах на матеріали, відсутність компенсаторів на покриття інфляційних процесів і ризиків все це гарантувало, що більш ніж на 50% сума перевищить вартість початкового договору з переможцем тендеру компанією Альтіс-Констракшн. А це автоматично призвело б необхідності оголошення ще одного нового тендеру на будівництво. Що, власне кажучи, І сталося.

Тому, коли Слуга народу Демченко важливо походжав по пустирю, який колись повинен стати аеропортом, то повинен був не захоплюватися і радіти запуску будівництва, а ставити безліч питань, як парламентарій, який турбується за державні мільярди гривень і долю важливого інфраструктурного об’єкта. Наприклад, поставити підряднику такі питання: згідно з графіком платежів у період з березня по квітень 2021-го включно Альтіс-Констракшн повинна була отримати 14,5 млн. грн в якості передоплати за тимчасові завдання і споруди першої черги, якізгідно з графіком виконання робіт повинні були бути повністю зведені до кінця квітня цього року. Чи виконані ці роботи? В якому обсязі? Скільки за них сплачено? Також згідно з графіком платежів у квітні компанія Альтіс-Констракшн повинна була отримати 8,8 млн. грн в якості передоплати за Земляні роботи в кориті аеродромних покриттів, які згідно з графіком виконання робіт повинні були бути розпочаті 1-го травня цього року. Чи розпочаті ці роботи? Якщо не розпочато то з якої причини? Скільки за них фактично вже сплачено? Таких питань від нардепа не дочекалися.

Оголошення нового тендеру на будівництво нового аеропорту Дніпро свідчить про те, що в Мінінфраструктури серйозно зайнялися ревізією сумнівних рішень попереднього керівництва відомства. Крім того, поступово починають чистити корупційні авгієві стайні, що залишилися у спадок від Криклія і компанії. Так, спільно з СБУ,Міністерство викрило схему оформлення дозвільних документів моряків, яка приносила корупціонерам, які контролювали Держреєстр, щорічно близько 150 млн доларів. За даними служби, в схемі були задіяні колишні і нинішні чиновники Держслужби морського і річкового транспорту та інспекції з питань підготовки і дипломування моряків.

Не виключено, що під роздачу в ситуації з Дніпровським аеропортом потраплять не тільки чиновники, а й нардеп Сергій Демченко надто вже підозріло активно він брав участь у надуванні будівельного мильного міхура.

Що спільного у слуги народу Демченко і ФСБ?

Втім, аспекти діяльності Демченка, які можуть зацікавити СБУ і Нацполіцію, стосуються не тільки скандального будівництва аеропорту. За деякими даними, в службі вже зацікавилися тісними відносинами слуги народу з колишнім депутатом від Батьківщини Олександром Шепелєвим, який знаходиться в міжнародному розшуку за підозрою в замаху на вбивство і розкраданні коштів. Більш того, Генпрокуратура стверджує, що розшукуваний екс-депутат Шепелєв, в екстрадиції якого відмовила Росія, з 2014 року працює на ФСБ.

Справу проти Шепелєва було порушено ще в 2012 році, його звинувачували в причетності до розкрадання коштів банку Родовід на суму понад 220 млн грн, замаху на банкіра Сергія Дядечка, а також в участі спільно з бізнесменом Павлом Борулько в організації розкрадання держкоштів рефінансування Нацбанку на суму 315,3 млн грн в березні-травні 2009 року. Демченко регулярно отримував платежі від Шепелєва, атакож має дуже тісні бізнес-зв’язки з родичем розшукуваного екс-нардепа, власником холдингу KSG Agro Сергієм Касьяновим, і навіть був його адвокатом. Крім того, знаменита мама Сергія Демченка, яка у віці 70 років раптово стала мега-успішною бізнес-леді і власницею безлічі фірм, об’єктів нерухомості та ділянок землі, працювала в банку Шепелєва членом Ревізійної комісії.

До слова, мамі Демченко, яка, серед інших регалій, є співзасновником у фірмі ТДВ Сейвкост, що спеціалізується на наданні інших фінансових послуг, через цю компанію належить солідна кількість комерційної нерухомості в столиці та інших містах країни:

11-ть земельних ділянок в Бориспільському районі, Київської області.
Київ, вулиця Прорізна, будинок 6, приміщення а
Донецьк, проспект Титова,будинок 8б
Дніпропетровськ, вулиця Ливарна, будинок 6, квартира 3
Донецьк, проспект Дзержинського, будинок 6а
Київ, вулиця Рильського Максима, будинок 4
Київ, вулиця Володимирська, будинок 18/2, кімната 29
Київська обл., м. Бориспіль, вулиця Ушакова, будинок 1, квартира 24
Київ, проспект Оболонський, будинок 30, квартира 64.

Також, в соцмережах вже публікували цілий список нерухомості, яку Сергій Демченко сховав від декларування і податкових органів, і яким явно повинні зацікавитися в НАБУ:

будинок на 467,8 м2 в Одеській обл., Лиманський р./Фонтанська, дачно-БУДІВЕЛЬНИЙ кооператив Золоті ключі, вулиця Блакитна, 8;
Дніпропетровська обл., м., Дніпро, вулиця Старокозацька, 4;
Дніпропетровська обл., м., Дніпро, вулиця Січових Стрільців, 9, приміщення 7;
Дніпропетровська обл., м., Дніпропетровськ, вулиця Артема, 9, квартира 4;
Дніпропетровська обл., Синельниківський р., с. Георгіївка, вулиця АГРОПРОМИСЛОВА, Д. 1-ж.
Нещодавно стало відомо і про іноземний бізнес, бенефіціаром якого є Сергій Демченко. Фірма Даніеле хеві МАШИНЕРІ Інжиніринг зареєстрована на громадянина Італії Алессандро Ревелента, за місцем проживання якого знаходиться приватний будинок в аварійному стані. А ось в Україні фірмі належить безліч майна: приміщення площею 341,7 кв.м в торгово-діловому центрі новий центр в Дніпрі, три квартири в Міст Сіті Центр в цьому ж місті.

Потрапити під перехресний інтерес СБУ, НБУ та інших правоохоронних органів це ще треба постаратися. Сергій Демченко в цьому повністю досяг успіху. Звичайно ж, виникають питання і до команди Слуги народу як туди примудрився затесатися такий багатостаночник? Зрозуміло тільки одне бурхлива діяльність Демченка, поза всякими сумнівами, може коштувати дуже дорого для репутації партії.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *